V následujícím článku z mezinárodního veletrhu IAA v Mnichově se na skok podíváme k dvěma čínským automobilkám. Ty si chtějí ukrojit svou část trhu, a proto si obě značky připravili novinky, které jim k tomu mají dopomoci.
Leapmotor
Začneme s automobilkou Leapmotor. Pro někoho neznámý výrobce má za sebou opravdu silného partnera. Podíl v automobilce Leapmotor má totiž uskupení Stellantis. Tento čínský výrobce se snaží potencionální zákazníky zaujmout dvěma novými modely. V Evropské premiéře se představil model B10 a v celosvětové vůz s označením Lafa 5. Pro Evropu se ale bude jmenovat B05. O pohon se bude starat elektromotor, jehož hodnoty zatím nejsou k dispozici. Je ale pravděpodobné, že se bude jednat o podobný akumulátor jako je v B10, o kterém si povíme za chvíli.
Do interiéru modelu B5 jsme ještě neměli možnost nahlédnout, nicméně hlavními prvky vozu budou bezrámové dveře nebo 19“ litá kola v provedení Swift-wing. Do prodeje by se měl tento model podívat v polovině roku 2026.
Druhým vozem představeném na veletrhu IAA v Mnichově, bylo elektrické SUV B10. K prvním zákazníkům by se mohl podívat již na přelomu září a října 2025. B desítka je o kousek větší než zmíněná B5. postaven je na platformě LEAP 3.5. V interiéru najdeme 16,6 palcový dotykový displej pracující s procesorem Snapdragon 8155, který má zajistit plynulý chod celého systému. O pohon se stará elektromotor s výkonem 218 koní a s točivým momentem 240 Nm. Maximální rychlost, které model B10 dosáhne je 170 km/h.
Energii pro pohyb vozidla budou dodávat dva typy akumulátorů. Základní s kapacitou 56,2 kWh umožňující až 361 km dle metodiky WLTP. Větší 67,1 kWh baterie poskytne energii až na 434 km. A aby byla čísla kompletní, dobíjení bude k dispozici výkonem až 168 kW. Leapmotor nabízí tento model za cenu již od 29 900 EUR, což je přibližně 747 000 Kč. Musíme říct, že na zadních sedadlech je místa opravdu hodně. A pokud bude i kvalita na vysoké úrovni, může se jednat o opravdový hit.
BYD
Na tiskové konferenci představila automobilka BYD ve své evropské premiéře model BYD Seal 6 Touring. Jedná se o první kombík této automobilky a navíc má pod kapotou zajímavý hybridní systém, který umožňuje dojezd až 1 300 kilometrů. Vzhledově i technologicky vypadá vůz velmi zajímavě. Pod kapotou by se měla nacházet jedna-pětka ve dvou variantách. První hybridní systém poskytuje systémový výkon 135 kW (184 koní), druhý pak 156 kW (212 koní). Oproti konkurentům je ve vozidle umístěna benzínová nádrž na 65 litrů paliva. BYD nabízí dvě varianty výbavy, přičemž každá má i svou verzi pohonné jednotky. BYD zároveň potvrdil, že na konci roku 2025 chce spustit svou první továrnu v Evropě, konkrétně v Maďarsku v Szegedu.
Na samotném výstavišti ale stánek BYDu nenajdete. Pro shlédnutí nabídky automobilky se musíte přesunout do centra města, kde najdete modely její prémiové značky Denza Z9GT a D9 MPV. Zároveň tam bude možnost shlédnout nabíječku s výkonem 1 000kW.


